HomeAway Inc. Kvartalsrapport ofte stillede spørgsmål

Tak, for din tillid og loyalitet til HomeAway! Vi har samlet en række svar på nogle spørgsmål, du måske har efter offentliggørelsen af vores kvartalsrapport den 4. november 2015.

Generelt
Hvad blev der offentliggjort i HomeAways kvartalsrapport?
Du kan finde flere informationer om nyhederne der blev offentliggjort her.
Kan I opstille en tidsplan for yderligere meddelelser og opdateringer?
Det er vigtigt for os at være åbne. I starten af næste år kommer der en opdatering om vores nyeste planer for 2016. Derefter sender vi løbende opdateringer via e-mail (herunder din månedlige opgørelse) og giver dig besked i god tid om de ændringer, der kommer til at ske.
Servicegebyr
Hvad er det servicegebyr, I bekendtgjorde i dag? Hvor stort vil det være?
Det planlagte servicegebyr er kun et gebyr, der pålægges feriegæster. Feriegæster vil blive opkrævet en mindre procentdel af hver onlinebooking, de foretager gennem HomeAway. Gebyret vil sandsynligvis variere afhængigt af de samlede omkostninger i forbindelse med ferieboligen, men vi tester det stadig for at finde den ideelle pris.
Hvornår vil servicegebyret træde i kraft? På hvilke websider? I hvilke lande?
I sidste ende bliver servicegebyret for feriegæster implementeret på alle websider, der er en del af HomeAway-familien, herunder HomeAway Danmark. Det vil blive implementeret i USA og i Europa i andet kvartal af 2016. Senere vil det blive implementeret på flere websider rundt om i verden.
Hvorfor gør I det? Hvad skal I bruge den ekstra indtægt til?
Efter omhyggelig planlægning og undersøgelser fandt vi ud af, at ved at indføre et servicegebyr kan HomeAway levere en mer-værdi til dig, vores ejere og udlejningsagenturer. Det vil sætte os i stand til at investere mere end nogensinde før på områder som marketing, sikkerhed og mobilfunktioner.
Vil et gebyr ikke afskrække feriegæster fra at booke på HomeAway siderne?
Baseret på omfattende undersøgelser mener vi ikke, at et servicegebyr vil virke afskrækkende på feriegæster. Servicegebyrer er ganske normale inden for rejse- og ferieudlejningsbranchen. Vores egne undersøgelser og gennemgang af hvordan onlinerejsebureauer, konkurrenter og udlejningsagenturer opererer, indikerer at feriegæster er villige til at betale gebyrer. I vores tilfælde vil gebyret hjælpe os med at øge vores marketingkampagner for at tiltrække flere feriegæster til dine annoncer på vores websider. Det vil også gøre det muligt at investere mere i feriegæst-venlige funktioner som mobilfunktioner, forbedret beskyttelse for feriegæster, der booker gennem HomeAway, mod svindel og dobbeltbookede ferieboliger samt ferieboliger der ikke svarer til beskrivelsen, med mere.
Sikkerhedscenter
Hvilke nye forsikringsprodukter tilbyder HomeAway feriegæster? Er de tilgængelige for alle feriegæster?
For feriegæster, der betaler gennem HomeAway, planlægger vi at tilbyde en mere komplet dækning mod bl.a. svindel og dobbeltbookede ferieboliger eller ferieboliger, der ikke svarer til beskrivelsen. Disse forsikringsprodukter lanceres i andet kvartal af 2016 i USA og Europa og vil senere blive implementeret globalt på flere websider i HomeAway-familien.
Bedste match
Hvad er "Bedste match"?

Vores mål hos HomeAway er at vise feriegæster søgeresultater bestående af de ferieboliger, hvor der er størst sandsynlighed for feriegæsten foretager en booking. Det er et system, vi kalder "bedste match", som blev lanceret i september 2015. Tidligere blev ferieboliger vist i søgeresultaterne efter annoncens kvalitetsscore. Faktorerne i din annoncekvalitet er fortsat vigtige, men "bedste match" ser på endnu flere faktorer.

Når søgeresultaterne er indsnævret til annoncer, der matcher feriegæstens søgekriterier, såsom ønskede datoer og antallet af rejsende, fungerer bedste match-systemet ved at vælge de annoncer, der bedst passer til feriegæstens præferencer og dem, der tilbyder den bedste bookingoplevelse. En feriegæsts præferencer er blandt andet angivet med de filtre, som er blevet anvendt, den enhed eller placering de søger fra og deres tidligere henvendelser og bookinger. Den bookingoplevelse, som en annonce giver, angives bedst ved faktorer som at kalenderen er nøjagtig og up to date og en god svarstatistik (svartid + svarprocent) . En annonce giver en god bookingoplevelse, når feriegæsterne har mulighed for at booke ferieboligen hurtigt og sikkert.

Vi afprøver hele tiden systemet for at finde yderligere optimeringer, der kan give endnu flere bookinger. Mere information

Mit abonnement
Har I planer om at holde op med at tilbyde abonnementer? Går I over til en provisionsbaseret annoncemodel?

Vi er meget fokuserede på at give dig forskellige muligheder for at annoncere din feriebolig på HomeAway-familiens websider. Derfor har vi ingen planer om at ophøre med vores årlige abonnement OG provisionsbaserede produkter. Vi vil fortsat tilbyde et abonnementsprodukt, fordi vi ved, at mange af vores kunder foretrækker det.

Sænker i priserne for annoncer på årsabonnement?
HomeAway ønsker at bevare årsabonnementerne og vil overveje at justere priser og tilbyde bonus.